Vrei  să-ți  AMENAJEZI un  CĂMIN  de  revistă,  dar  și  funcțional
FĂRĂ  să  arunci  bani pe  GREȘELI  evitabile ?
Da, vreau să aflu cum
Vrei  să-ți  AMENAJEZI
un  CĂMIN  
de  revistă,  
dar  și  funcțional

FĂRĂ  să  arunci  bani
pe  GREȘELI  evitabile ?

Da, vreau să aflu cum

Învață să-ți analizezi CASA ! Ai LIMITĂRI sau oportunități CONSTRUCTIVE?


Daca te grabesti, iata concluzia pe scurt si sari la video.

Daca preferi sa citesti, gasesti mai jos intregul text.


Ce PROBLEME dpdv CONSTRUCTIV ridica spatiul tau si iti afecteaza designul?

Cum identifici defectele? Cum le depasesti?
Hai sa facem un Checklist !

 

De exemplu… Ai o camera cam micuta, insa niste mari planuri pentru ea?

Dimpotriva, ai un living imens in care intorci o caruta si tu de fapt ai vrea un interior cozy?

Sau un tavan prea inalt?
 
Ce faci cu toate astea? Te lupti contra lor sau le accepti si incepi sa tesi povesti in jurul lor?

 

Sau poate ai o conformatie ciudata, cu tesituri de pereti si curburi care te chinuie?

Eventual niste barne pe tavan si stalpi de sustinere.. 

Ce faci cu ele?   Le camuflezi sau le scoti in evidenta ?

Vopsesti peretii pana sus sau te opresti pe la ‘jumate?
 

Pana una alta, este extrem de important SA NU LE IGNORI, ci sa le identifici cu precizie, “la rece”, asa cum ar face-o un specialist !

Si apoi sa cauti antidotul, cu rabdare, ca sa gasesti solutii mai out-of-the-box.

Ca doar tu vrei o camera cu personalitate, in care sa te simti bine.

Hai sa trecem in revista care sunt limitarile constructive si arhitecturale obisnuite/ frecvente, ca sa poti decide care sunt relevante pentru amenajarea ta, si cam ce poti face ca sa le depasesti.

  1. Lumina naturala  
  2. Dimensiuni in 2D  
  3. Dimensiuni in 3D  
  4. Forme ciudate in 2D  
  5. Forme ciudate in 3D    
  6. Elemente de sustinere    
  7. Usi  
  8. Ferestre  
  9. Nivel de inaltime diferit   

 

 

 

  1. LUMINA NATURALA

 

Lumina naturala – doar il listez ca prima prioritate, insa iarasi limitez pentru astazi scopul discutiei pe acest subiect. Sigur ca ar merita ea in sine un video – si nu doar unul, ci mai multe.
Pentru ca este cel mai important factor conditionant in designul de interioare.


Adica:
Daca putem spune cu mana pe inima: “CULOAREA este in design cel mai important si la indemana INSTRUMENT sau SOLUTIE”,
atunci la capitolul CAUZE si CONDITIONARI, cel mai important este LUMINA NATURALA.

 

Foarte pe scurt ar fi asa: Cata lumina intra in incapere si din ce directie (sud-nord-est-vest) afecteaza mult ce traim intr-o incapere.

Un singur exemplu:
O lumina fierbinte din vest, nu doar ca inunda tabloul de pe peretele opus si schimba total modul in care eu ii percep culorile, insa poate sa imi si distruga total mood-ul daca pica pe televizor exact la ora 19 cand eu ajung acasa si vreau sa ma uit la stiri.

 

In tot cazul, toate cele 9 elemente enumerate si prezentate, deci toate “defectele” constructive sau arhitecturale, pot deveni avantaje sau dezavantaje in functie de fapt de preferintele fiecaruia dintre noi si de stilul nostru de viata.

 

Toate au un element de OPORTUNITATE, trebuie doar sa il descoperim !

 

[ Eu cred ca merita sa vezi exemplul expus la finalul video-ului, cu 3 solutii diferite de amplasare a patului intr-un dormitor matrimonial cu ferestre si usi pe toti peretii (!!!!!) ]

 

  1. DIMENSIUNI in 2D

 

Ma refer aici la problemele care apar atunci cand o incapere este prea mica sau prea mare… Precum am tot comentat deja si oricum observam cu totii, culorile intense sau inchise apropie d.p.d.v. vizual, iar cele deschise, pale sau sterse- indeparteaza vizual.

 

Desigur ca lucrurile difera si in functie de cantitatea si culoarea luminii din incapere, naturala sau artificiala. Depinde si de destinatie.

Insa de principiu, cand am o camera mica insa foarte luminoasa, cel mai adesea, daca o las alba, pare cumva ca nu am avut bani sa dau o culoare…

 

Pentru ca nu o sa ma simt mai confortabil acolo. Este mai bine sa ii cream o poveste. Cu atat mai mult cu cat spatiul este mic si pot crea povesti din mobilier si obiecte, este cazul sa punem personalitate pe pereti.

 

Si oricum, totdeauna pornim de la:   “Ce ATMOSFERA vrem sa obtinem?”
(Daca nu ai vazut deja, arunca un ochi aici sa vezi tactica mea infailibila de 'atac' 🤩 in orice proiect de design interior.)

 

In plus, in camerele minuscule, chiar avand mai multa lumina naturala sau mai putina, proportiile sunt extrem de importante. Intr-un spatiu mic, este bine sa aleg toate obiectele la o scara mai mica, astfel incat sa fie naturale in acel spatiu.

 

La polul opus, avem spatiile de mari dimensiuni…. Caci desi ni se pare ca este rau sa traiesti in camere mici si inghesuite… de fapt chiar si cand avem un spatiu prea mare este o provocare in designul rezidential.

Exista totdeauna riscul sa traiesti o experienta cumva de alienare.

Ca si solutie, unii pur si simplu amplaseaza obiecte over-sized de mobilier, mai ales la mobilierul de sedere.

Nu este ceva ce eu prefer sau recomand, in afara desigur de cazul in care ne dorim un spatiu absolut maiestuos si intimidant.

 

Insa cred ferm ca suntem fiecare cu filmul lui… similar cu senzatiile diferite pe care le traiesc de exemplu intr-o imensa catedrala católica sau intr-o bisericuta ortodoxa din lemn. In ambele pot sa ma simt aproape de divinitate, dar in fiecare intr-un fel diferit.

 

Ca si solutie pentru spatiile de locuit, eu subscriu la recomandarile de a ‘sparge’ povestea in alveole, de exemplu prin a crea mai multe spatii de sedere, sau un colt de citit, eventual la fereastra sau langa un colt de biblioteca.

 

De asemenea mai recomand sa nu lasi pereti intregi ‘nelucrati’, adica fara sa punem pe ei nu doar la nivelul ochilor arta sau tapet, ci chiar si o consola putin adanca sau unul-doua scaune cu brate etc. Altminteri raman ‘stingheri’ si accentueaza senzatia ca stau intr-un spatiu rece, neprimitor.

 

Sigur, nu vorbesc de cazurile in care casa este intr-o zona spactaculoasa din punct de vedere natural, cu o super priveliste (padure, lac, mare, munte, gradina), eventual si cu o suprafata vitrata generoasa, caz in care cel mai bine este sa las sa se exprime mai ales exteriorul.

 

  1. DIMENSIUNI in 3D

 

Fata de inaltimea considerata standard (care la 2,65-2,70 metri cred ca s-ar putea considera rezonabil fata de minimul legal in Romania de 2,55 metri), putem avea o incapere cu un tavan prea inalt (la peste 3 metri as zice ca depasim faza de ‘respiram linistiti’ si incepem sa fim ceva mai atenti).

Iar minimul legal cred ca se califica in mod clar ca fiind un tavan destul de jos, chiar fara sa fii o persoana foarte inalta.

 

Caci repet ca un disc stricat… comentez si eu diverse solutii care se predau la manual, este de ajutor sa le stim si sa tinem cont de ele. Insa ele conteaza doar in corelatie cu atmosfera pe care vreau sa o obtin.

 

Pentru spatiile foarte inalte, eu recomand folosirea spatiului pe intreaga inaltime fara sa ne rusinam de el (prin arta si mobilier suspendat, de exemplu), am observat ca asa face ‘lumea buna’ prin afara…J

Chiar daca la manual se spune in general ca tablourile trebuie puse la inaltimea ochilor ca sa ma bucur de ele, asumand ca asta inseamna atunci cand stau in picioare. Dar cine ma opreste pe mine sa stau tolanita intr-un fotoliu sau chiar pe covor sa ma bucur de arta privind in sus ?

 

  1. FORME CIUDATE in 2D

 

Cel mai adesea intalnim camere in forma L, iar asta se ‘trateaza’ tot prin spargerea vizuala a spatiului si prin separarea functionala a zonelor.

Ceea ce se poate face in mai multe forme, cel mai adesea prin amplasarea mobilierului sau prin separarea vizuala a spatiilor prin tratarea coloristica diferita a spatiilor, chiar si cu cateva accente de culoare diferite.

 

  1. FORME CIUDATE in 3D

 

La ce ma refer aici? La curburi de pereti, la tesituri pereti si tavane, mansardari etc.

 

Iar la aceasta categorie, cred ca dilema fundamentala este:     Cum vopsim peretii ?

Multa lume alege sa lase totul in alb, pentru ca atunci chipurile sunt mai usor de camuflat toate neregularitatile peretilor- adica toate unghiurile chinuite.
Si adevarul este ca atunci cand este multa lumina naturala si mai ales mult soare, muchiile ciudate nici nu par reci, si este totul minunat. Adica se simte aerisit, curat, simplu, luminos etc etc.

 

Discutiile apar atunci cand decidem ca vrem sa punem o culoare pe perete.

Unde ma opresc cu culoarea pe perete? Sigur ca depinde de cat de mult este tesit peretele, de gradul de inclinare, de inaltimea la care se ‘frange’, realmente fiecare conformatie specifica necesita o discutie particularizata, desigur tinand cont de destinatia incaperii pe langa lumina si toate cele.

Dar daca imi pui pistolul la tampla sa dau o recomandare generala, atunci as zice asa:

 

In capul meu este ca daca avem culoare pe peretii “intregi”, atunci bine este sa punem culoare pe orice zona de perete, chiar si pe cei tesiti.

Pentru ca orice lasam alb ajunge sa fie asimilat tavanului si atunci am o senzatie impovaratoare cum ca imi coboara tavanul in cap.

 

Insa oricum aste va trebui adaptat, solutiile difera, in practica as zice ca avem cam 3 mari categorii:

-cand avem cat de cat un tavan drept, alb si in suprafata destul de mare

-cand avem un tavan alb mic cat o batista- caz in care conteaza si cat de mare este suprafata camerei, precum cata lumina naturala exista

-cand nu avem de fapt vreo orizontala alba pe post de tavan, ci direct acoperis in unghi abrupt.

 

  1. ELEMENTE de SUSTINERE

 

Aici fotografiile de inspiratie au un rol important, iti sugerez sa vezi video.

Barnele pe tavan pot fi puse in valoare in anumite spatii – de ex printr-un contrast de culoare.

Iar asta – fie in stiluri mai traditionale, fie mai moderne.

Iar la stalpii in mijlocul camerei, intalniti mai ales la subsol sau la mansarda, din nou culoarea in care sunt vopsiti este cruciala, in cazul in care nu ii integram si prin alte tehnici in ‘poveste’, de exemplu prin volume si mobilier.

 

  1. USI

 

Este mai difícil de creat un spatiu armonios atunci cand avem intr-o incapere prea multe usi, sau cand ele au dimensiuni atipice, sau cand sunt dispuse ‘aiurea’.

 

Solutia unanim acceptate: Nu te concentra pe pereti, ci creeaza focus prin dispunerea pe centru a mobilierului. Iar simetria este de preferat, tocmai pentru a distrage atentia de la usile numeroase.

 

  1. FERESTRE

 

Aceeasi discutie ca si mai sus, cand sunt prea multe ferestre sau ele au dimensiuni atipice.

Ne bucura suprafata mare vitrata, caci ne intra multa lumina, insa sunt alte puncte in care ni se complica existenta.

 

Solutia ar fi la fel ca mai sus: stabileste un alt punct focal – pe centru, eventual cu un covor care sa atraga atentia.

 

Iar pe pereti plaseaza doar arta de valoare, fii extrem de selectiv – asta inclusiv apropos de ce puncte de culoare introduce.

 

  1. NIVEL de INALTIME DIFERIT

 

Putem avea aceasta problema atat la usi, cat si / sau la ferestre in aceeasi incapere.

 

La fel cum stim cu totii, nici o teorie nu poate fi solutie perfecta pentru toate spetele..

 

Insa ce putem spune ca si principiu aplicabil in toate cazurile de asemenea neregularitati, este ca este de dorit sa le aduc vizual, prin orice trucuri, la aceeasi inaltime.


Sau in tot cazul sa fac sa fie cat mai putin pusa in evidenta discrepanta.

 

Cel mai adesea la ferestre se rezolva asta prin draperii si perdele, adica la ce inaltime punem sistemul de agatare, respectiv prin alegerea produsului- daca perdea sau storuri, eventual de ce tip.

Te implici în amenajarea casei tale pentru că o vrei frumoasă și funcțională, fără să arunci bani aiurea.

Hai să faci primul pas ca să eviți greșeli costisitoare în amenajarea ta! 

Pentru că după mulți ani de proiecte extrem de reușite, am descoperit că fiecare dintre clienții mei are o tendință spre anumite greșeli când vine vorba de amenajare. 

Iar etapa în care te afli acum este crucială apropos de cum absorbi sfaturile, ideile și inspirația pe care o culegi din toate părțile!

Da, vreau să aflu mai multe!

Rezonezi cu ce vezi pe-aici?

Vrei să primești instrumente gratuite care te vor ajuta în amenajarea ta?

Te poți DEZABONA oricând dorești. Urâm SPAM-ul și niciodată nu vom vinde datele tale, sub niciun motiv.