Vrei  să-ți  AMENAJEZI un  CĂMIN  de  revistă,  dar  și  funcțional
FĂRĂ  să  arunci  bani pe  GREȘELI  evitabile ?
Da, vreau să aflu cum
Vrei  să-ți  AMENAJEZI
un  CĂMIN  
de  revistă,  
dar  și  funcțional

FĂRĂ  să  arunci  bani
pe  GREȘELI  evitabile ?

Da, vreau să aflu cum

Și BINE și REPEDE și IEFTIN într-o amenajare? Merg toate 3 deodată?


Daca te grabesti, iata concluzia pe scurt si sari la video.

Daca preferi sa citesti, gasesti mai jos intregul text.

 

In amenajarea unui spatiu si nu numai, REPEDE, BINE si IEFTIN de fapt nu se poate. 

Adica nu toate 3 deodata.
Ci doar in combinatii de 3 luate cate 2. Una trebuie sacrificata.

Repede      Calitativ        Ieftin

Repede      Calitativ        Ieftin  

Repede      Calitativ        Ieftin  

Aceasta fiind concluzia ‘teoretica’, eu cred ca se poate totusi in practica obtine un compromis viabil.

Si anume: La maximul PRET pe care il suport – sa primesc cea mai buna CALITATE – in termenul de TIMP cel mai scurt posibil.

Hai sa vizionezi intreg materialul video, sa vezi ce poti face in practica.
Sa afli ponturi si trucuri pentru a ajunge la acest compromis viabil, apropos de alegerile inevitabile din orice proiect (material, manopera, proiectare, planificare, achizitii, comenzi/stocuri, riscuri plati etc.)


   

Ti-ai cumparat o locuinta noua si vrei sa te muti rapid in ea?

Sau te gandesti sa reamenajezi o camera si arzi de nerabdare sa te bucuri cat mai repede de ea gata? 

Vrei REPEDE, BINE si IEFTIN – si toate in acelasi timp !

Ci oare se poate?

 

Cel mai bun raspuns primit, cu care am ramas si in ziua de astazi, caci nu mi-a fost contrazis vreodata, nici in amenajari si nici in viata de zi cu zi, a fost acum cativa ani de la un colaborator apropiat.
El era canadian si se pricepea la bani, mai ales ca avea capitalismul neintrerupt in sange, nu ca noi, majoritatea de pe-aici, care am trait bucla suspensiva de socialism inainte de a reintoarce la capitalism 😉.

Deci el mi-a raspuns ca, desi cu totii ne dorim asta, in amenajarea unui spatiu si nu numai, REPEDE, BINE si IEFTIN de fapt nu se poate.

Adica nu toate 3 deodata. 

Ci doar in combinatii de 3 luate cate 2. 

Repede     Calitativ     Ieftin

Daca vrem sa obtinem calitate insa foarte repede, inevitabil iese mai scump- si la materiale si la manopera. 

Repede      Calitativ     Ieftin  

Daca vrem Repede si ieftin… Atunci iese, cel mai probabil, prost.

Si asta incepand cu proiectarea, caci dispare planificarea si analiza. Facut repede si fara niste super-specialisti care sa miste lucrurile repede, nu are cum sa iasa decat prost. Atat cu alegerile de materiale, cat si cu executia propriu-zisa. 

Repede       Calitativ      Ieftin  

Daca vrem sa iasa ceva de calitate si la cel mai mic pret posibil, atunci asta va lua clar mai mult timp. Atat la materiale – sa analizam cu grija si sa facem cele mai bune alegeri de materiale si pe care sa le prindem la vreo oferta, respectiv sa asteptam sezonul sau perioada in care o echipa buna de mesteri ne poate include in plan.

In concluzie, vestea trista este ca toate 3 deodata nu se poate, ci doar 2 din 3. Una trebuie sacrificata.

Aceasta fiind concluzia ‘teoretica’, ce putem totusi face in practica, ca sa obtinem un compromis viabil?

 

In contextul de fata, eu as defini cam asa COMPROMISUL VIABIL: 

Sa obtinem CEL MAI REPEDE posibil CEA MAI BUNA RELATIE CALITATE-PRET pe care NE-o PUTEM PERMITE.

Cu alte cuvinte:
La maximul PRET pe care il suport – sa primesc cea mai buna CALITATE – in termenul de TIMP cel mai scurt posibil.
 

Asta este tot ceea ce, rezonabil, pot astepta de la viata… sau de la o AMENAJARE ACASA.

 

Revenind: Hai sa vedem ce se poate face.

Iata cateva propuneri de care te invit sa tii cont: 

Factorul TIMP

Este primul factor asupra caruia este bine sa lucram, mai ales ca sta in puterea noastra sa slabim presiunea.

Este mai bine sa slabim aceasta presiune din faza de proiectare.

Pentru ca am vazut nenumarate cazuri in genul: Lenesul mai mult alearga si scumpul mai mult pagubeste.

Adica pentru ca se grabesc initial si taie planificarea si cercetarea initiala, au ales o echipa proasta pe care ulterior au schimbat-o de 3 ori, si au folosit materiale proaste luate in graba, dupa care au facut cateva ture de reparatii. A costat mai mult si a durat mult mai mult, decat daca din capul locului se ‘calmau’ putin. 

Nu sunt pentru lalaiala, nici atat pentru stat 5 ani cu fundul pe-o decizie… insa “graba realmente strica treaba”.

 

Proiectarea – cu designer sau fara

 

Daca folosesti un designer, asta te poate orienta si desigur economisi multa bataie de cap. Dar chiar si daca folosim si daca nu, tot este bine ca eu , ca si proprietar, sa stiu unde vreau sa ajung.

Doar cand am cat de cat o imagine a atmosferei pe care vreau sa o creez, doar atunci pot sa ma duc sa dau raite prin magazine pentru orientare si inspiratie.

Altminteri o sa cedezi tentatiei de a cumpara chestii care nu se potrivesc intre ele si nu contribuie la obtinerea atmosferei pe care ti-o doresti.
La fel ca la haine. Te duci la shopping sa cumperi o rochie pentru un eveniment, gasesti o piesa superba si la un pret irezistibil, insa acasa descoperi ca nu ai pantofi sau poseta sa le combini. Si mai trist, ca este din filmul de ‘black tie’ cand dress code-ul pe invitatia evenimentului zice “cocktail dress code”…

Exact la fel si cu designul. Daca pleci la cumparaturi fara sa stii cu precizie care este rezultatul pe care vrei sa il obtii. (Poti incerca exercitiul propus de mine intr-un video anterior, click aici. )


Planificarea

De-aia iti propun sa incepem prin a respira adanc. Adanc.

Planificarea unei amenajari trebuie sa dureze cel putin cat executia – adica inclusiv planificarea pe etape, cat dureaza fiecare, de unde si cand se achizitioneaza, cand vin muncitorii etc.

De multe ori, ca sa fie ieftin si repede, cel mai adesea se sacrifica etapa de planificare, atat cat timp, cat si ca resurse umane – de exemplu, colaborarea cu un architect sau designer, sau cu un consultant competent de la showroom, sau chiar comunicarea cu echipa de mesteri, totul se face ‘pe repede-inainte’ si eventual cu oameni mai putini ca numar si mai jos ca si competenta profesionala. 

Si cel mai rau, dupa ce ca economisesti la capitolul ‘consiliere de catre specialisti’ , nici macar nu ai tu timp sa-ti faci cercetarea cum se cuvine.
Ca deh… te grabesti… si vrei sa-ncepi sa misti lucrurile.

 

Materiale – achizitii la oferte

 

Ideal ar fi ca, odata ce stim care este imaginea de ansamblu pe care vrem sa o obtinem, sa stau cu ochiul dupa oferte speciale, deci sa cumparam materialele din timp si sa le stocam.

 

Daca te grabesti, de obicei vei achizitiona produsele la pret de lista, putin probabil sa te bucuri de vreun discount sezonier, vreun Black Friday etc.

Eventual platesti in plus ca sa ti se dea prioritate in livrare.

 

Materiale – comanda sau stoc?

 

Tot apropos de achizitii, daca tii mortis ca vrei repede, atunci va trebui sa cumperi produse de pe stoc, indifferent daca produsele sunt pe gustul tau sau de calitatea pe care o doresti tu. 

Poate le iei si ieftin, dar asta inseamna sa iei la pret mic, eventualele reduceri, nu sunt din cele sezoniere la produse de calitate, ci eventual cu reduceri la nevandabile.

Iar tot pe tema cu stocul… Daca te grabesti realmente si sari etapa de planificare a proiectului, nu poti risca sa faci comenzi, din cauza termenelor de achizitie – 

Chiar daca lumea declara ca vor veni in 10 sau in 15 zile etc, asta este pura teorie, in practica se respecta prea putin. Si nu e cazul sa punem degetul pe un vinovat anume, cel mai adesea exista un lant de furnizare, in care depind unii de altii, mai ales la importuri. Dupa criza din 2008, media stocurilor la toti furnizorii a scazut considerabil. Nici nu intram in discutia ce se intampla cu distributia acum post-covid, in care toate business-urile incearca sa supravietuiasca cum pot.

 

Materiale- Calitate
Ce inseamna calitatea? Sau calitate-pret?


Este o lunga discutie si aici nu este locul.

Insa eu tot zic vorba aia batraneasca: “Suntem prea saraci ca sa cumparam ieftin.”

Adica exista un prag calitativ sub care cumpararile ‘ieftine’ ne ies ingrozitor de scumpe. Apropos iarasi de proverbul cu “scumpul mai mult pagubeste”… 

Mai ales la acele elemente care au un efect ‘in cascada’.. unde este dramatic sa pun calitate proasta, de exemplu la instalatii, sa le schimb dupa doar putin timp este un cost infernal – sa demontez bucataria, sa sparg faianta si gresia etc. Daca un fotoliu este calitate proasta, il arunc si gata.

 

Manopera  

Sa ai specialisti foarte buni ‘la dispozitia ta’ iese foarte scump, mai ales cand sunt intarzieri. Iese mai scump si ca sa fii ‘introdus in program’ mai repede de echipa de montaj. Mesterii buni sunt ocupati, cu mult timp inainte. Iar vara nici nu prea te atingi de ei pentru interioare de apartamente, caci au de lucru la case. Sau daca te atingi, la cu totul alte preturi.
 

Daca te grabesti, inclusiv la efectuarea propriu-zisa a lucrarilor, iese mai scump pentru ca va fi nevoie de mai multi lucratori ca sa se termine mai repede.

Sau apar penalizari din partea mesterilor, a lucratorilor, pe care i-ai fortat sa vina repede, in cazul in care nu ai toate obiectele si materialele achizitionate/disponibile deja, astfel incat echipa sa munceasca ‘snur’. De exemplu, va trebui sa platesti oamenii in plus, pentru ca stau degeaba in santier cateva zile asteptand sa iti vina cada sau gresia, care au fost comandate (pentru ca nu erau pe stoc) si intarzie livrarea- din orice motive.

Te implici în amenajarea casei tale pentru că o vrei frumoasă și funcțională, fără să arunci bani aiurea.

Hai să faci primul pas ca să eviți greșeli costisitoare în amenajarea ta! 

Pentru că după mulți ani de proiecte extrem de reușite, am descoperit că fiecare dintre clienții mei are o tendință spre anumite greșeli când vine vorba de amenajare. 

Iar etapa în care te afli acum este crucială apropos de cum absorbi sfaturile, ideile și inspirația pe care o culegi din toate părțile!

Da, vreau să aflu mai multe!

Rezonezi cu ce vezi pe-aici?

Vrei să primești instrumente gratuite care te vor ajuta în amenajarea ta?

Te poți DEZABONA oricând dorești. Urâm SPAM-ul și niciodată nu vom vinde datele tale, sub niciun motiv.